Uporabniško ime:

Geslo:



Ste izgubili geslo?
Nova stranka?
  • Artikli: 1698
  • Skupin: 174
  • Zadetkov: 0
  • Cene v: EUR, SIT
Izberite jezik:
 Slovensko
 English
Košarica:
V košarici imate
0 artiklov
Iskanje:

Dogodki


< prikaži vse dogodke

APR
10
2013
KONCERT - Bojan Glavina - pianist V dvorani Glasbene šole Koper bo v sredo, 10. aprila 2013 ob 19.30 pianistični koncert Bojana Glavine z naslovom Miniature.
Program: 

Krajše skladbe:    
Allegro moderato, Romanca, Appassionato, Fanfare, Andante cantabile, Košček jazza I, Košček jazza II, Zvezdno nebo, Čudežni ptič (1993/94)   
Mala cvetlična suita: Spominčice, Zvončki, Vijolice, Trobentice (1999)

Preludij in Scherzo (1996/97)
Adagietto (2000)
Dve arabeski (2003)
Spomin v modrem (2011)
Pogled skozi ključavnico (2009)
Nokturno (2007)

         &   &   &
Štirje preludiji
I. Andante  II. Molto ritmico  III. Calmo  IV. Energico (1997)
ZEN preludiji
I. Skozi sonce  II. 19 deževnih kapljic  III. Bikove stopinje  IV. Ni vode, ni lune  V. Žerjavica v pepelu  VI. Divje gosi   VII. Zbirka kamenja in peska  VIII. Oblika zvoka  IX. Vrata brez vrat (2009)  
Eterični preludij (2011)
Fantazija iz pozabljenih časov (2012)
 
Komentar k skladbam 

Krajše skladbe bi danes lahko bile poimenovane tudi kot »Bagatele«, ali »Bežne impresije«. Te kratke skice so moja prva zapisana raziskovanja in  izražanja skozi klavirski zvok, obarvana predvsem impresionistično in romantično. Mogoče tu in tam »zadiši« tudi po Satievih, Messiaenovih, ali Poulencovih »začimbah«, ali tudi kakšnem »koščku« jazza, vsekakor pa so takrat (v letih 1993 in 1994) to bili moji  nezavedni vtisi in impresije.  Pri ustvarjanju prvih utrinkov se nisem obremenjeval s stilnimi usmeritvami, ampak sem se pustil voditi primarnemu užitku zvoka – skozi privlačnost melodij in kontrapunktov, skozi  opazovanje meni vedno novih barvnih nians v menjavi harmonij in klavirskih registrov, skratka skozi »užitkarsko« raziskovanje klavirske zvočnosti.

Mala cvetlična suita (s podnaslovom: »Šopek za Ano«) je posvečena tedanji učenki GŠ Koper (sedaj študentki ljubljanske Akademije) Ani Žunič, ki jo je najprej zaigrala na TEMSIG-u v Ljubljani l. 2001  (in osvojila zlato plaketo), istega leta  pa uspešno izvedla tudi na gostovanju GŠ Koper v češki Pragi.  Cikel izbranih rožic se začne s krhkimi, eterično občutljivimi Spominčicami, nadaljuje z živahnimi in cingljajočimi Zvončki, nato sledijo nežne, melanholično  dišeče Vijolice, najbolj odločno in tudi hudomušno pa za konec zazvenijo Trobentice

Preludij je moja prva skladba v tej obliki in sloni na motoričnem »žuborenju« tekočih šestnajstink v desni roki, Scherzo pa je ritmično razgiban živahen utrinek, ki je bil na skladateljskem natečaju za nove otroške in  mladinske skladbe Zveze primorskih glasbenih šol l. 1997 nagrajen in objavljen v zbirki Klavirske pisanice, ter tudi posnet na istoimenskem CD-ju.        

Adagietto je neke vrste meditacija, prežeta z nostalgijo, njegova faktura pa je enostavna, zasnovana na ostinatu v levi roki in izrazito spevnemu dvoglasju v desni roki.  Dve zanimivosti:  Adagietto sem priredil tudi za orgle in pod naslovom Meditacija je bila skladba izbrana in odkupljena na 5. natečaju Slovenskega Cecilijinega društva v Ljubljani za nove cerkvene orgelske skladbe l. 2001, letos (februar 2013) pa sem jo priredil za pihalni kvintet.            .                                                                                

Dve arabeski sta nastali za mojo učenko Ivono Kruljac iz Kopra. V prvi se glasba  živahno pretaka v »temnejših« klavirskih legah (izključni nosilec melodije je mezinec leve roke!),  glavna značilnost druge pa je kapricioznost, neukrotljivost. Za karakterno izvedbo obeh je  potrebna tudi dobra prstna tehnika in  briljanca.

Spomin v modrem sem napisal Sari Jelenič, moji prvi učenki klavirja  v Sečovljah. Nežnost in zamišljenost sta skozi prozorno in zračno fakturo skicirani z rahlimi dinamičnimi niansami.  Skladbo je izvajala tudi Lana Jurinić iz Zagreba, ki je na 2. mednarodnem tekmovanju pianistov v Radljah ob Dravi l. 2012 z njo prejela nagrado za najboljšo izvedbo skladbe slovenskega skladatelja.

Pogled skozi ključavnico je posvečen učenki (sedaj dijakinji) Sereni Buremi iz Pirana, ki jo je prvič izvajala na regijskem tekmovanju mladih pianistov Primorske na Vrhniki  l. 2009 in zanjo dobila tudi nagrado za najboljšo izvedbo slovenske skladbe. Skladba je zgrajena na minimalističnih fragmentih in dinamičnih »presenečenjih«, ki spodbujajo domišljijo in postopoma poskušajo odkriti skrivnost izza nekih vrat…  Skladbo sem tudi priredil za Trio SIJoline v zasedbi violina, viola in klavir.

Nokturno je nastal za mojo učenko Eleno Dojčinovski ob njenem zaključku desetletnega šolanja v GŠ Piran.  Pustil sem se zapeljati globokemu užitku Chopinove glasbene estetike.

Štirje preludiji so kratke skice štirih različnih momentov: pasažnega, ritmičnega, melodičnega in motoričnega. Prvi trije slonijo na jasnih ostinatnih figurah v levi roki, osnova četrtega pa je interval kvarte – tako v pasažah, kot v akordih. Skladbo je prva izvedla Nina Vidić  (nekdanja učenka GŠ Koper),  kateri je tudi posvečena.

ZEN preludiji so nastali februarja in marca 2009 za tradicionalno  manifestacijo »Noč slovenskih skladateljev« pod vplivom branja in razmišljanja o knjigi »Vrata brez vrat« (kitajski zbirki koanov in zenovskih zgodb iz leta 1228). Koani so na videz nesmisli, bizarne domislice; v resnici pa so to zapletena vprašanja in zgodbe, ki jih ni mogoče rešiti logično, ampak samo z meditacijo in neposrednim spoznanjem. Cikel devetih preludijev sem dvakrat predstavil sam - v Škofji Loki na prej omenjeni »Noči« in kmalu zatem še v Krškem na 9. Slovenskih klavirskih  dnevih EPTA-e (Društva slovenskih klavirskih pedagogov). ZEN preludiji so bili tudi izbrani za 18. mednarodno tribuno skladateljev »Odjeci prostora« (»Odmevi prostorov«) v Beogradu 2009 (med 55-timi izbranimi od 300 prijavljenih skladb iz celega sveta), kjer jih je izvedel srbski pianist Andrija Pavlović.
Eterični preludij je intimna, zvočno krhka, občutljiva miniatura, ki se po prefinjenosti izraza ozira k višjim, »breztelesnim« sferam. Skladba je bila nagrajena na natečaju za nove slovenske skladbe, ki ga je razpisalo Društvo »Chopinov zlati prstan«, ter izbrana za obvezno skladbo 8. mednarodnega tekmovanja v Radovljici 2012. Med 15-timi pianisti  iz 10-tih držav jo je najbolje izvedel in zanjo dobil posebno nagrado pianist Ivan Bašić iz Srbije.
Fantazija iz pozabljenih časov je napisana za pianistko Ano Kravanjo ( dijakinjo Umetniške gimnazije v Kopru). Začne improvizacijsko in »sodobno«, nato pa se slogovno preusmeri v neke druge, »pozabljene« čase, v katerih je v glasbi kraljevala melodija v okvirih  tonalne harmonije. Krajši odseki »sodobnosti« in »preteklosti« se menjujejo vse do konca, pozoren poslušalec pa lahko opazi tudi uporabljen motiv iz  Chopinove Fantazije v f-molu.  Ali so ti časi res »pozabljeni« in ali je potovanje skozi čas tudi takrat, ko »potujemo« skozi zvok in skozi naše spomine zvoka?
[Bojan Glavina]
 
Powered by Cubecart | © 2005 Astrum | Vse pravice pridržane | www.lytee.com | www.dspot.si