Uporabniško ime:

Geslo:



Ste izgubili geslo?
Nova stranka?
  • Artikli: 1698
  • Skupin: 174
  • Zadetkov: 0
  • Cene v: EUR, SIT
Izberite jezik:
 Slovensko
 English
Košarica:
V košarici imate
0 artiklov
Iskanje:

Dogodki


< prikaži vse dogodke

JAN
30
2006
Novo mesto - Seminar o Mozartu V soboto, 28. januarja 2005 je Orglarska šola iz Novega mesta organizirala seminar z naslovom Wolfgang Amadeus Mozart – 250. obletnica rojstva.

V soboto, 28. januarja 2005 je Orglarska šola iz Novega mesta organizirala seminar z naslovom Wolfgang Amadeus Mozart – 250. obletnica rojstva. Seminar je potekal na novomeškem Kapitlju.

 

Založba ASTRUM je v okvirju seminarja imela delavnico s predstavitvijo gradiva (Mozart: Aleluja iz Veni Sancte Spiritus [K 47], revija Zbor in orgle ter ostalo). Na seminarju se je zbralo okoli 80 udeležencev iz cele Slovenije. Že po številu udeležencev lahko seminar ocenimo kot enega najuspešnejših, saj v današnji dobi e-povezljivosti ni lahko zbrati takega števila udeležencev. Pohvala za nemoteno in tekočo organizacijo seminarja gre prizadevnemu vodstvu Orglarske šole v Novem mestu pod vodstvom ravnatelja Aleša Makovca.


Seminar je uvedlo odlično predavanje mag. prof.  Ivana Florjanca (Mozart-učenec in Mozart-učitelj) , g. Aco Biščevič pa je v nadaljevanju predstavil krajša Mozartova vokalno-instrumentalna dela. Slušatelji 2. letnika Orglarske šole so pod mentorstvom g. Mateja Burgerja popoldne pripravili predavanje z multivizijo: »Kdo je ubil Mozarta?". Udeleženci seminarja pa so v nadaljevanju obiskali še frančiškansko knjižnico, v prostorih Kapitlja pa je bila pred večernim koncertom še multimedijska predstavitev Novega mesta s posebnim poudarkom o novomeškem kapiteljskem vplivu na razvoj kraja in okolice.

 

Ob 19:00 je bil v kapiteljski cerkvi koncert skladb W. A. Mozarta. V cerkvi sv. Nikolaja - polni poslušalcev - se je najprej predstavil Komorni orkester Tartini iz Novega mesta, skupaj z orglavcem Mitjo Medvedom, dirigentom Alešem Makovcem in solistko Katarino Lenarčič. Izvedli so Exultate jubilate, K 165 za sopran, orgle in orkester. Preden dočakajo izvajalci in organizator kakšno kritiko oz. poročilo o koncertu lahko zapisovalec zapiše naslednje: solistka Katarina Lenarčič je v izvedbi pokazala dobršnjo mero poznavanja Mozartovega glasbenega stilizma, izkazala vzorno komunikacijo z občinstvom ter zaokroženo ponudila izvedbo, ki je bila za ocenjevalca prva točka sporeda tako-in-drugače. Več kot pohvalno je bilo sodelovanje komornega orkestra Tartini: ob večinski zasedbi instrumentalistov iz Novega mesta, ter pomočjo nekaterih substitutov, so nam prikazali, da ukvarjanje z instrumentalno glasbo ni omejeno samo na prestolnico in orkestre profesionalne naravnanosti. Ob splošni zavzetosti instrumentalnega korpusa želim posebej poudariti vlogo oboista, hornistov - in v poznejših točkah še trobentačev. Ponavadi so te instrumentalne vloge "kritične", tokrat pa so bile vzorno zasedene in izvedene. Godala so svoj part izvedla v skladu s pričakovanji in z nadpovprečno zavzetostjo.
Dirigent (in zborovodja) večera, študent dirigiranja pri prof. Marku Letonji, Aleš Makovac je izkazal ta večer natančno roko, suverenost pri vodstvu koncerta in vrednostno nakazal, da prerašča okvire regije. S tem ocenjevalec ne želi zapisati, da je čas za prestop na višjo raven; dragocen je za okolje od koder prihaja - to okolje pa mu je na nek način "dolžno" podpore. Vnaprej želim poudariti, da marsikdaj okolje nevredno "zatre" talente, ki se v njem pojavijo. Makovac si zasluži podpore, saj je potreben okolju, od koder prihaja.

V nadaljevanju smo prisluhnili še Missa in C [Spatzenmesse], K. 220 in motetu Ave verum corpus, K 628. Mešani pevski zbor Orglarske šole v Novem mestu in Mešani župnijski pevski zbor Sv. Jakob iz Vavte vasi sta pokazala, da si želita napredka in presežkov nedeljskega prepevanja. S časom bo prišla tudi zlitost glasov in druge odlike, potrebne za nadpovprečne izvedbe. Zapisano naj bo, da Mešani pevski zbor Orglarske šole v Novem mestu (skoraj 60 pevcev) deluje šele eno leto: z delom, izkušnjami in nastopi bo lahko pridobil značilnosti zbora, ki bo vzorno zastopal dolenjsko regijo, tako na področju cerkvene glasbe, kot morda - ne tako daleč vnaprej - v obliki, recimo, akademskega zbora (pa kar koli že to pomeni!).

 

Solisti v "Spatzenmesse" so bili: Mateja Praprotnik, sopran; Saška Kolarič, alt; Aco Biščevič, tenor in Peter Martinčič, bas. Svojo vlogo so opravili s potrebno zavzetostjo, še več podobnih nastopov pa bo dalo še dodatnega volumna, fleksibilnosti in (kvartetne) sozvočnosti glasovom, ki imajo potrebne nastavke.

 

Sploh ne za konec: Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani že nekaj let nudi zainteresiranim študij na Cerkvenem oddelku: s stališča cerkvenih glasbenikov potrebno in pričakovano. Že (pre)večkrat pa smo lahko prisluhnili pripombam, da študij ni primerljivo (sistematizirano?) priznan, da bi lahko diplomanti opravljali tudi druge službe na področju glasbe, saj se vsi zavedamo, da je število (profesionalnih) služb na področju cerkvene glasbe silno omejeno in da so študentje po opravljenem študiju postavljeni pred mnoge - tudi eksistenčne - dileme. Naj bo tudi ta zapis spodbuda odgovornim, da se bolj potrudijo pri iskanju rešitev, ki bi diplomantom smeri Cerkvena glasba na ljubljanski Akademiji za glasbo širše odprla - sicer priprta - vrata v svet poklicno-strokovnega delovanja.

 

Celoten dan praznovanja 250. letnice Mozartovega rojstva je potekal vzorno. Novomeščanom želimo podobnih dogodkov, organizatorjem in izvajalcem velja zahvala in pohvala za izpeljavo seminarja in koncerta, ki naj vzpodbudi še ostale, da bi prirejali podobne glasbene dogodke.

 

 

Vito Primožič,
12:30, 30. januar 2006

Viri slik:

SLIKA 1: Dnevnik, 27.01.2006, stran 17

SLIKA 2: koncertni list / naslovna stran

Powered by Cubecart | © 2005 Astrum | Vse pravice pridržane | www.lytee.com | www.dspot.si