Uporabniško ime:

Geslo:



Ste izgubili geslo?
Nova stranka?
  • Artikli: 1698
  • Skupin: 174
  • Zadetkov: 0
  • Cene v: EUR, SIT
Izberite jezik:
 Slovensko
 English
Košarica:
V košarici imate
0 artiklov
Iskanje:

Dogodki


< prikaži vse dogodke

AUG
19
2011
KONCERT - Slovenski oktet v Tržiču V petek, 19. avgusta 2011, je v Kulturnem centru Tržič nastopil Slovenski oktet, ki v letu 2011 praznuje 60. obletnico ustanovitve ...
 
Naslovnica koncertnega lista (Sken promocijskega materiala organizatorja koncerta)
 
Slovenski oktet (SO) se je v Tržiču predstavil v pred dobrim letom prenovljeni dvorani, ki - what-a-surprise - žal še vedno čaka na akustično ureditev za glasbene nastope. Sicer je ansambel izkušen in se je postavil pred preklado (gledališkega) odra, a je zato njihova  postavitev delovala nekoliko prostorsko stisnjeno. V drugem delu koncerta je ansambel pel ob klavirski spremljami in - pohvalno - lahko uporabil zelo soliden instrument znanega slovenskega izposojevalca klavirjev. Žal so bili tako vsi izvajalci, skupaj s koncertnim klavirjem, primorano postavljeni v prej opisani prostor.
 
60 let obstoja glasbenega ansambla je dolga doba, pokriva vsaj dve "uporabni" človeško-pevski generaciji. Zato so bile v ansamblu nujne zamenjave pevcev. Tudi v tej postavi jih nekaj prepeva v SO več kot desetletje, zadnja zamenjava dveh pevcev se je zgodila pred letom dni. Arhivski spomin zvestih poslušalcev in ljubiteljev SO pa sega desetletja nazaj. Nekdaj robusten, zvočno-rusko poln zvok zamenjuje ogledovanje po novih zvočnih imperativih zborovskega zvoka. Definitivno prihaja v povprečnem poslušalčevem zaznavanju zvoka SO do obujanja zgodovinskega spomina: ta solist je pel tako; ah, tu pa so "stari" peli bolje; zakaj sedaj ne uzvajajo starih "hitov", ipd.
 
Zaznavno in pohvalno je, da današnji SO ne poskuša obujati zvoka starega (?) okteta in se ozira in ubira nova pota. Prijetno so presenetili s poustvaritvijo Dveh prekmurskih Larise Vrhunc, tudi s kretenjsko narativnim podajanjem besedila. Ko bo skladba (pri)dobila še nekaj kilometrine, bo kar "stala". Tudi Pesem od zarje akademika Lojzeta Lebiča se že nekaj let pojavlja na sporedih "novega" SO, a se podpisani nekako ne more znebiti vtisa, da skladba bolj leži številčno večjemu sestavu moških glasov. Ko so Mlatiči Kamila Maška začenjali koncertni večer se je zdelo, da pevci še nekako "testirajo" dvoranski zvok, ki je bil drugačen od akustične vaje brez polnih sedežev poslušalstva. A so se kasneje kar hitro ujeli in prilagodili razmeram neakustične dvorane. Omenjena skladba je bila sicer podana ritmično virtuozno in s trdno dikcijo, a se je v piano mestih na ta račun izgubljala harmonska zaznavnost zvoka. Nekako v sprechgesang je šlo na teh mestih. V volumensko glasnejših delih skladbe tega sicer ni bilo zaznati.
 
Ker si spodaj podpisani ponižno predstavlja, da nekako pozna zvok vseh generacij SO zaradi preposlušanja in lastništva dokajšnje večine zvočnih posnetkov in koncertnega spremljanja v - žal samo - zadnjih 30 letih, si upa zapisati, da zdajšnji SO v marsikateri pevski (po)danosti prekaša staro sestavo, še posebej, če merimo z današnjim sodobnim sprejemanjem zborovskega zvoka. Jože Vidic in Janko Volčanšek sta bila zato za podpisanega "boljša" solista v Ribniški Franceta Marolta. Ob ekstenzivnejših pevsko-tehničnih lastnostih svojih glasov (glede na prejšnje soliste/solista) znata tudi kretenjsko, narečno in pojavno prepričati. Žal pa manjka bassa profonda, ki smo ga bili vajeni v "stari" postavi. Saj ga je "novi" SO imel, a če se vedenjsko in osebnostno ne uskladi s sopevci, pač ne gre.
 
V zgornjem stilu bi lahko nadaljeval zapis, a ne več: nova postava SO naj nadaljuje z izbiro in izvajanjem skladb, ki bodo lastne sedanji zasedbi. Tako je v drugem delu delno izvajani cikel projekta Comedian Harmonists odlična popotnica za tako delo in usmeritev. Priznam, z dokajšnjo mero skepse je podpisani pričakoval reakcije - kaj pa drugega - v tradicionalni, stari SO zaverovanega prisotnega občinstva v tržiški dvorani. Napaka - občinstvo je že po prvo izvajani skladbi Veronika iz navedenega cikla znatno aplavdiralo in iskreno pritrdilo hotenjem in kvaliteti izvajanja "nove" postave SO. Pevci in pianistka Urška Vidic, ki je znova prikazala, da velja za eno najbolj subtilnih korepetitorjev in pianističnih spremljevalcev pevskih sestavov, so se izkazali pevsko in povedno v njim lastni prepričljivosti podajanja. Občinstvo lahko torej prepozna iskreno muziciranje, četudi jim je glasba "nova". Prevodi, boljše: občutene prepesnitve originalnih nemških besedil, ki jih je pripravil Jože Humer, pa so pozitivna zgodba zase.
Zatorej: bravo "novi" SO in še naprej smelo z lastnim programom z nekaj mere "starih" hitov prejšnjega SO.
 
Da je koncert občinstvo hvaležno, večkrat s skandirajočim aplavzom, sprejelo, kažejo tudi številni dodatki, pogojeni z vztrajnostjo občinstva. Trije dodatki iz projekta Comedian Harmonists in ...  Katrca z Janezom Trilerjem. Če je spet tu treba kaj zapisati: mene je ta Katrca z njim bolj prepričala v novi postavitvi, kakor v stari.
 
Zapisal: Vito Primožič, 20Avg2011
 
Program prvega dela koncerta (Sken promocijskega materiala organizatorja koncerta)
 
Program drugega dela koncerta (Sken promocijskega materiala organizatorja koncerta)
 
Jubilejni leta Slovenskega okteta ob 60. obletnice ansambla (© 2011 Slovenski oktet / Sken promocijskega materiala izvajalca koncerta)
 
 
 
 
 
 
Powered by Cubecart | © 2005 Astrum | Vse pravice pridržane | www.lytee.com | www.dspot.si